Op excursie langs mogelijke oplossingsrichtingen voor Vierwaarden

Laatst gepubliceerd op 21 maart 2024 (om 12:42)

Project Vierwaarden gaat een nieuwe fase van de verkenning in. We hebben steeds beter in beeld hoe we hoogwaterveiligheid, natuur en ruimte kunnen verbeteren in Venlo-Noord, Velden, Arcen, Lottum en Grubbenvorst. De mogelijke oplossingsrichtingen die we verder willen onderzoeken, beschrijven we in een Notitie Reikwijdte en Detailniveau (NRD).

Eind februari stapte het projectteam samen met raadsleden van gemeente Venlo en gemeente Horst aan de Maas, leden Algemeen Bestuur van Waterschap Limburg en statenleden van Provincie Limburg de bus in voor een excursie door het gebied. Omgevingsmanager (én reisleider voor een dag) Sjoerd Haitsma nam de aanwezigen mee in het verhaal van Vierwaarden en welke oplossingsrichtingen we in de verdere verkenning willen gaan onderzoeken. Naast de busrit was er ook ruimte om het gebied te voet te verkennen.

We kijken terug op een geslaagde excursie waarin we aanwezigen goed mee hebben kun voor Vierwaarden? Op 25 maart en 2 april lichten we deze toe tijdens informatiebijeenkomsten op 25 maart (in Velden) en 2 april (in Lottum). Ook leggen we uit wat een NRD precies is en hoe u daarop kunt reageren. Meer informatie vindt u hier.

Informatiebijeenkomsten

Wilt u meer weten over de NRD en mogelijke oplossingsrichtingen voor Vierwaarden? Op 25 maart en 2 april lichten we deze toe tijdens informatiebijeenkomsten op 25 maart (in Velden) en 2 april (in Lottum). Ook leggen we uit wat een NRD precies is en hoe u daarop kunt reageren. Meer informatie vindt u hier.