Gesprekken

Gepubliceerd op 15 december 2023

De afgelopen periode zijn er diverse gesprekken gevoerd met ondernemers/bewoners/agrariërs uit zowel Thorn als Wessem. Deze gesprekken blijven de komende periode ook nog doorlopen. Opgehaalde informatie uit deze gesprekken vormt, waar dat kan, belangrijke input voor het ontwerp van de dijkversterking. De dijkversterking kent een aantal puzzels, oftewel maatwerkoplossingen op bepaalde delen. Ook hiervoor worden gesprekken gevoerd om zaken goed met elkaar afgestemd te krijgen.

Wat we tot nu toe geregeld in de gesprekken horen, is dat er aandacht moet zijn voor de bereikbaarheid en ontsluitingen en dat er voor de uitvoeringsperiode idealiter rekening gehouden moet worden met het hoogseizoen van de recreatie.
We horen ook geluiden over bijvoorbeeld het parkeren en verkeer ter hoogte van de Maasboulevard wat door de gemeente Maasgouw wordt beschouwd en beoordeeld. Wij ontvangen de klanteisen die hieruit voortkomen van de gemeente en verwerken deze in het ontwerp van de dijkversterking.
In het eerste half jaar van 2024 gaan we samen met de gemeente, een informatiebijeenkomst plannen voor de ondernemers van de Nautische Boulevard. Daarnaast worden er nog meer bijeenkomsten gepland over het totale project of voor een specifiek deel van de dijkversterking of beek. Op het moment dat de data en tijdstippen bekend zijn, wordt dit uiteraard tijdig gecommuniceerd.