Even voorstellen: Christine Jansen

Well-Christine-Jansen

Wellicht heeft u haar al ontmoet: onlangs is Christine Jansen gestart als omgevingsmanager bij Waterschap Limburg. Een van haar projecten is Groene Rivier Well. Christine stelt zich graag even aan u voor.

Voordat ik bij het waterschap begon, heb ik ruim 20 jaar als planoloog bij diverse gemeenten (en heel even bij de provincie Brabant) gewerkt. De laatste 7,5 jaar werkte ik in Venlo. In Venlo heb ik de totstandkoming van het HWBP programma Noordelijk Maasvallei mee mogen maken. Helemaal nieuw is het werken aan dijkversterkingen en gebiedsontwikkelingen dus niet.

Wel nieuw is het werken in een uitvoeringsorganisatie en het daadwerkelijk realiseren van projecten. Na al die jaren meer beleidsmatig bezig te zijn geweest, heb ik veel zin om mee te werken aan het veilig en nóg mooier maken van het Limburgs Maasdal.

Dat laatste is ook een beetje eigen belang ;-). Ik heb namelijk nogal veel met water en de Maas. Zo woon ik aan de Maas in Roermond. Het hoogwater van vorig jaar heb ik dan ook van dichtbij meegemaakt. Aan twee kanten stroomde het langs mijn huis. Gelukkig bleef het bij mij droog, maar ik heb gezien wat de impact was op buren die een paar meter lager wonen.

Maar de Maas is meer dan hoogwater: ik roei er op, ik zwem erin en als ik dan eens op het droge sta, dan fotografeer ik het!

Een aantal van de inwoners en ondernemers in Well heb ik al ontmoet. Ik kijk ernaar uit de kennismaking met anderen verder voort te zetten de komende tijd. Tot ziens!

Blijf op de hoogte

Wilt u op de hoogte blijven van de dijkversterkingsopgave van Waterschap Limburg? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief. U ontvangt dan het laatste nieuws.