Programma vastgesteld

Minister Harbers van Infrastructuur en Waterstaat, en de andere projectpartners, hebben het Programma Baarlo – Hout-Blerick met het daarin opgenomen voorkeursalternatief vastgesteld. Met dit besluit en de ondertekening van de bestuursovereenkomst komt het project in de planuitwerkingsfase waarin de maatregelen verder in detail worden uitgewerkt.

Het vaststellen van het Programma is een belangrijke stap in het verder beschermen van de inwoners van Baarlo en Hout-Blerick, het verbeteren van ecologische kwaliteiten, het faciliteren van gebiedsontwikkelingen en verbeteren van evacuatieroutes.

U kunt de stukken digitaal inzien op www.platformparticipatie.nl/Baarlo-Hout-Blerick. De papieren versie kunt u inzien op onderstaande adressen. Het is niet mogelijk een zienswijze in te dienen.

• Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Rijnstraat 8, 2515 XP in Den Haag, telefoonnummer 070 456 96 07
  • Provincie Limburg Gouvernement aan de Maas, Limburglaan 10, 6229 GA in Randwyck-Maastricht, telefoonnummer 043 389 99 99
  • Waterschap Limburg, Maria Theresialaan 99, 6043 CX in Roermond, telefoonnummer 088 889 0100
  • Gemeente Peel en Maas, Wilhelminaplein 1, 5981 CC in Panningen, telefoonnummer 077 306 6666
  • Gemeente Venlo, Hanzeplaats 1, 5912 AT in Venlo,
    telefoonnummer 14 077.

We bieden spreekuren (telefonisch of via teams) aan voor eenieder die vragen heeft over het project. U kunt zelf een tijdsblok voor een spreekuur inplannen.

Na de zomer worden informatiebijeenkomsten in het gebied georganiseerd over de werkwijze, planning en de participatiemogelijkheden in de planuitwerkingsfase. Zodra hierover meer bekend is ontvangt u verdere informatie.

Terug naar nieuwsoverzicht