Inwonersavond Einighausen

Gepubliceerd op 27 oktober 2022

Enighausen-8

Mede als gevolg van de klimaatverandering veroorzaken heftige buien steeds vaker wateroverlast in het verzorgingsgebied van Waterschap Limburg. Zo ook in Einighausen waar bijvoorbeeld in 2016, 2021 en recent ernstige wateroverlast werd ervaren. Het projectgebied Einighausen is onderdeel van het programma Water in Balans.

Afgelopen zomer hebben de inwoners van Einighausen een brief ontvangen met informatie over de start van de verkenning wateroverlast in Einighausen. De gemeente Sittard-Geleen en Waterschap Limburg zoeken samen met de omgeving naar manieren om Einighausen klimaatrobuust in te richten. Inmiddels is er onderzoek verricht en is er met veel mensen gesproken over mogelijke maatregelen. Vanuit de gesprekken en het onderzoek zijn er een aantal ideeën voor oplossingsrichtingen in kaart gebracht.

Om deze mogelijke oplossingen te bespreken en ideeën op te halen organiseert Waterschap Limburg samen met de gemeente Sittard-Geleen een inwonersavond op woensdag 23 november. We starten om 19.00 uur. De avond zal plaatsvinden in Café Auwt Einekoeze, Everstraat 17 in Einighausen.

Aanmelden kan via onze projectpagina; www.waterschaplimburg.nl/Einighausen

Eventuele vragen vooraf kunnen op het aanmeldformulier gesteld worden.

Voor vragen kunt u ook contact opnemen met omgevingsmanager Mike Verkaik via 0613517366. U kunt ook een e-mail sturen naar m.verkaik@waterschaplimburg.nl.