Werken bij ons


watermonsters nemen (Breedbeeld)

Waterschap Limburg zorgt in de provincie Limburg voor veilige dijken, droge voeten, schoon water en voldoende water. Zo’n 300 gepassioneerde collega’s zetten zich daar dagelijks voor in: met de omgeving voor de omgeving!

We werken graag samen en zoeken altijd naar verbinding. Daarbij kijken we ook buiten onze ‘waterkaders’. We hebben oog voor de belangen van anderen. Samen zorgen we ervoor dat het in Limburg goed wonen, werken en recreëren is langs het water. We zijn een overheidsorganisatie. Ons beleid wordt bepaald door een gekozen bestuur. De bestuursleden behartigen belangen van de inwoners, bedrijven en natuur in ons werkgebied.

Waterschap Limburg is een flexibele werkgever waar je zelf aan het roer staat voor een goede balans tussen werk en privé. Persoonlijk leiderschap en ontwikkeling vinden we belangrijk. Spreekt een informele werkomgeving je aan? Kijk je zelf hoe je werk nog beter, efficiënter en duurzamer kan? Ben je flexibel genoeg om mee te gaan met de steeds veranderende omgeving? Ben je resultaatgericht? Kan je de vrijheid om zelf je tijd in te delen aan? Ben je gepassioneerd op jouw vakgebied? Wil je continu investeren in je eigen groei?

Dan ben jij degene die we zoeken!

Huisvesting

De organisatie is tot de realisatie van de verbouwing van ons nieuwe kantoor aan de Maria Theresialaan in Roermond gehuisvest in de gebouwen van de fusiepartners in Sittard en Blerick.

Op 23 januari is met de verbouwing in Roermond begonnen. De planning gaat uit van oplevering van het gebouw door de aannemer uiterlijk in september.

We gaan werken met een flexibel kantoorconcept. Dit betekent dat er voor iedere soort werkactiviteit een geschikte werkplek is. Voor individueel werk, voor werken in teams, voor vergaderingen en voor werk, waarvoor hoge concentratie nodig is. Dit houdt in dat je als medewerker steeds die werkplek kiest, die het beste bij je werk van dat moment past. De werkwijze is ingegeven door veranderingen in ons werk en in de samenleving. We werken steeds meer samen in projecten, steeds met andere collega’s waarbij we wisselen van werkplek.

Onze werkwijze vraagt om een open gebouw met zo weinig mogelijk muren en met verschillende typen werkruimten, korte loopafstanden en goede (digitale) faciliteiten. Ons nieuwe kantoor is zo ontworpen en wordt zo ingericht. Het biedt alle gelegenheid tot ontmoeten, concentreren, communiceren en faciliteren.

Arbeidsvoorwaarden

Als moderne werkgever biedt het waterschap een interessant pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Een groot deel van de arbeidsvoorwaarden is vastgelegd in de Sectorale Arbeidsvoorwaardenregelingen Waterschapspersoneel.

Enkele arbeidsvoorwaarden:

  • een concurrerend salaris
  • een individueel keuzebudget variërend tussen 17 en 20 procent van het salaris, onder andere te besteden aan extra inkomen of extra verlof
  • 144 verlofuren per jaar bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week
  • een flexibele werktijdenregeling
  • een pensioen, bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds
  • uitgebreide opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden

actiecentrum kantoor


Meet & Greet op 7 maart 2017

Wil jij weten of je je als een vis in het water gaat voelen bij Waterschap Limburg? Aarzel dan niet langer en zet
7 maart in je agenda (19.00 uur, Drie Decembersingel 46, Venlo). Tijdens de Meet & Greet vertellen we je met veel plezier alles over werken bij Waterschap Limburg. Alle managers zijn aanwezig om jouw vragen te beantwoorden. Mooi toch?! We hopen je te mogen ontmoeten! Meld je aan via ons webformulier.

SAW

Alles over arbeidsvoorwaarden (inclusief salaristabellen) en rechtspositie kun je terugvinden in de SAW (CAO):

dijkinspecteurs (Breedbeeld)