Afgelopen woensdag 17 juni gaven Waterschap Limburg, Port of Roermond, gemeente Roermond en Provincie Limburg officieel het startsein voor realisatie van de maatwerkkering bij de Willem-Alexanderhaven. De eerste schop ging symbolisch de grond in. Daarmee begint de eerste uitvoeringsfase van dit project, dat zal zorgen voor een hoogwaterveilige, duurzame en economisch sterke toekomst voor het havengebied en de stad Roermond.