Informatieavonden: succesvolle start van project Vierwaarden

Gepubliceerd op 1 juni 2023

In mei organiseerden we vijf informatieavonden om betrokkenen mee te nemen in plannen voor project Vierwaarden. De komende tijd gaan we samen met inwoners en ondernemers bekijken hoe we waterveiligheid en ruimtelijke ontwikkeling in het gebied kunnen verbeteren.

Namens alle samenwerkende partners willen wij iedereen bedanken die aanwezig was bij één (of meer) van de informatieavonden. We zagen bekende én nieuwe gezichten. Er werden goede vragen gesteld en we haalden een hoop nuttige en bruikbare informatie op. Al met al zijn we weer een stap verder in onze verkenning voor Vierwaarden!

Hoe nu verder?

De afgelopen maanden hebben we al een werksessie gehad in Lottum en ook in Velden zijn er al ideeën opgehaald. Ook in de andere gebieden gaan we verder met het ophalen van input. Zo gaan we vanaf september per gebied inloopmomenten en ontwerpateliers organiseren. Laat via dit formulier uw gegevens achter zodat we u op de hoogte kunnen houden.

Presentatie terugkijken

Kon u niet bij de informatieavonden zijn? Hier kunt u de presentatie terugkijken Let op: dit is de presentatie die in Grubbenvorst is gegeven. De situaties en mogelijkheden verschillen wat per gebied, maar komen in grote lijnen overeen.

Project Vierwaarden

Vierwaarden is een project van de gemeentes Venlo en Horst aan de Maas, Provincie Limburg, het Rijk en Waterschap Limburg. Hierin gaan we op zoek naar een pakket aan maatregelen om de waterveiligheid en ruimtelijke ontwikkeling van het Maasdal te verbeteren. Het gaat om de gebieden Venlo-Noord, Arcen, Grubbenvorst, Lottum en Velden.

Op de hoogte blijven

U kunt zich op deze pagina inschrijven voor onze nieuwsbrief. Zo blijft u op de hoogte van het project en wat er komen gaat. Ook kunt u onze projectpagina in de gaten houden.