Waterschap Limburg zoekt innovatieve oplossingen wateroverlast, droogte of hittestress

Gepubliceerd op 4 oktober 2018

Stedelijke wateroverlast (Breedbeeld)

Het klimaat verandert en dat gaat sneller dan verwacht. Problemen door de klimaatverandering zijn al duidelijk zichtbaar. Waterschap Limburg stelt daarom twee keer € 15.000 euro beschikbaar voor bedrijven en startups die met innovatieve oplossingen komen tegen wateroverlast, droogte of hittestress. Bedrijven kunnen zich presenteren tijdens de inspiratiemarkt op het symposium ‘Hitte zonder stress’ op 24 oktober a.s. in Roermond.

Michel Bouts, bestuurder van Waterschap Limburg en juryvoorzitter van de innovatieprijzen: “Klimaatverandering staat hoog op de agenda in Limburg. Als waterschap werken we al met vele betrokken partijen samen; niet alleen overheden zoals provincie en gemeentes, maar ook inwoners en bedrijven vragen we om mee te doen. Nieuwe en slimme oplossingen zijn nodig om de problemen het hoofd te kunnen bieden. Daarom organiseren we als waterschap een bedrijveninspiratiemarkt en loven we twee innovatieprijzen van € 15.000 uit voor bedrijven met innovatieve, bruikbare oplossingen.”

Bedrijveninspiratiemarkt

Tijdens de bedrijveninspiratiemarkt op 24 oktober kunnen bedrijven en startups met innovatieve oplossingen tegen hittestress, wateroverlast en/of droogte hun product of idee presenteren aan de bezoekers van het symposium ‘Hitte zonder stress’: bestuurders en beleidsmakers van gemeenten, provincies, waterschappen, commerciële bedrijven en andere stakeholders. Aan deelname zijn geen kosten verbonden. Een unieke gelegenheid om innovatieve oplossingen aan een grote groep te presenteren.

Twee innovatieprijzen t.w.v. € 15.000

De deelnemers aan de innovatiemarkt dingen bovendien mee naar twee innovatieprijzen: een waardering van een onafhankelijke jury (juryprijs) en de bezoekers (publieksprijs) voor de meest innovatieve oplossing tegen (de gevolgen van) hittestress, wateroverlast en/of droogte. Drie initiatieven mogen tijdens het evenement hun oplossing live op het podium pitchen. De jury bepaalt wie de juryprijs later die dag in ontvangst mag nemen. De aanwezige bezoekers bepalen wie de publieksprijs wint. De gewonnen geldprijzen dienen  te worden ingezet voor een pilot met de innovatie in samenwerking met Waterschap Limburg.

Meer informatie, voorwaarden en aanmelden: http://symposium.hittezonderstress.nl/2018/innovatieprijzen/

Aanmelden kan nog tot 15 oktober.