Waterschap actief in de regio

Gepubliceerd op 22 mei 2018 (om 23:20)

wateroverlast

Medewerkers van Waterschap Limburg zijn momenteel actief in de regio om waar mogelijk wateroverlast door de hevige regen te voorkomen. Zij inspecteren beken en regenwaterbuffers en zorgen dat beken vrij zijn van obstakels, zodat het water zo snel mogelijk kan wegstromen.

Het waterschap heeft contact gelegd met de Veiligheidsregio Limburg- Zuid en met diverse gemeenten om informatie uit te wisselen en advies te geven. Ook morgen blijft het waterschap actief in het veld om de situatie te volgen en knelpunten in kaart te brengen.

De meeste regen is gevallen in het zuiden van de provincie, met name in Meerssen, Ulestraten, Beek, Spaubeek en Sittard. Daar viel op sommige plekken in een halfuur 45 mm regen. In deze plaatsen zijn enkele regenwaterbuffers overgelopen als gevolg van de hevige regenbuien. Ook is er sprake van modderstromen als gevolg van de hevige regen. Het waterschap is alert en volgt de situatie nauwlettend.

Meer informatie over de toestand van de beken is te vinden via de app WaterstandLimburg of de website www.waterstandlimburg.nl. Wanneer er meer nieuws te melden is, doet het waterschap dat via de eigen website www.waterschaplimburg.nl en Twitter @WLomgeving.