Secretaris-directeur Henk Mensink naar gemeente Oss

Gepubliceerd op 30 april 2018

HenkMensink

De secretaris-directeur van Waterschap Limburg Henk Mensink maakt de overstap naar de gemeente Oss. Henk Mensink is ruim anderhalf jaar actief geweest als secretaris-directeur van Waterschap Limburg, dat per januari 2017 ontstond na een fusie. Mensink start per 25 juni in Oss.

Voor Henk Mensink is de overstap naar gemeente Oss een weloverwogen keuze. “Mijn persoonlijke affiniteit met het werken in en voor een gemeente blijkt groter dan vooraf gedacht. Ik kijk terug op een mooie periode in de boeiende waterwereld en dank bestuur en medewerkers van het waterschap voor de prettige samenwerking.“

Dijkgraaf Patrick van der Broeck vindt het jammer dat Henk Mensink weggaat. “Hij heeft goed werk geleverd in de opbouw van de nieuwe waterschapsorganisatie die ontstond na de fusie. We respecteren zijn keuze om weer bij een gemeente aan de slag te gaan en feliciteren gemeente Oss met hun nieuwe gemeentesecretaris. Wij hebben Henk de afgelopen periode leren kennen als een zeer betrokken en kundig directeur. Hij heeft samen met bestuur en medewerkers het nieuwe waterschap een voortvarende start gegeven en ervoor gezorgd dat er een goed fundament ligt om op verder te bouwen. ”

De huidige plaatsvervangend secretaris-directeur Erik Keulers wordt waarnemer totdat de vrijkomende functie van secretaris-directeur definitief is ingevuld. Voor zijn start bij Waterschap Limburg was Henk Mensink gemeentesecretaris in de gemeente Peel en Maas.